Akumulatory Leaftron – Opis i porównanie serii

Oto przegląd każdej serii, w tym ich różnice, technologie, oraz najlepsze zastosowania.

  • Charakterystyka: Akumulator VRLA AGM o kompaktowych rozmiarach, idealny do instalacji wymagających niewielkiej przestrzeni. Przystosowany do pracy buforowej przez 5 lat lub
    260 cykli.
  • Technologia: AGM (Absorbent Glass Mat) – elektrolit wchłonięty w matach szklanych, co zapewnia szczelność i bezobsługowość.
  • Zastosowanie: Doskonały do systemów podtrzymywania zasilania (UPS), systemów alarmowych, echosond, SSWIN, PPOŻ  oraz innych niewielkich instalacji.
  • Dobór: Idealny do urządzeń o mniejszych wymaganiach prądowych, gdzie liczy się miejsce i niezawodność przy krótszym czasie użytkowania.
  • Charakterystyka: Dłuższa żywotność w porównaniu do serii LT – do 10 lat w pracy buforowej. Posiada te same cechy co seria LT, ale z lepszą trwałością.
  • Technologia: AGM, podobnie jak seria LT, ale zoptymalizowana pod kątem długoterminowej pracy.
  • Zastosowanie: Odpowiednia dla systemów zasilania awaryjnego, UPS, SSWIN, PPOŻ telekomunikacji, oraz innych krytycznych aplikacji.
  • Dobór: Polecana do instalacji wymagających dłuższego okresu żywotności bez konieczności częstych wymian akumulatorów. Sprawdza się idealnie jako akumulator napędowy lub hotelowy w łodziach, jachtach, kamperach lub przyczepach kempingowych.
  • Charakterystyka: Wysokoprądowy akumulator AGM, przeznaczony do intensywnych zastosowań z krótkimi cyklami ładowania i rozładowania. 8 lat pracy buforowej lub 260
    cykli.
  • Technologia: AGM z przystosowaniem do wyższych obciążeń prądowych.
  • Zastosowanie: Idealny dla urządzeń o dużym poborze mocy, jak systemy zasilania awaryjnego, które wymagają szybkich reakcji. SSWIN, PPOŻ, Pompy.
  • Dobór: Świetny wybór do aplikacji z wysokimi wymaganiami prądowymi, np. systemy serwerowe, duże zasilacze awaryjne. Awaryjne pompy w piwnicach itp.
  • Charakterystyka: 1600 cykli lub 5 lat pracy buforowej, co czyni tę serię wyjątkową pod względem długowieczności cyklicznej w technologii AGM.
  • Technologia: AGM, ale zoptymalizowana do wydłużonego cyklu życia.
  • Zastosowanie: Doskonała do aplikacji z częstymi cyklami ładowania i rozładowania, jak wózki
    inwalidzkie, łodzie, silniki elektryczne, systemy solarne czy pojazdy elektryczne.
  • Dobór: Najlepszy wybór, gdy potrzebujesz wytrzymałego akumulatora do intensywnych cyklicznych zastosowań. Sprawdza się idealnie jako akumulator napędowy lub hotelowy w łodziach, jachtach, kamperach lub przyczepach kempingowych.
  • Charakterystyka: Akumulator żelowy z technologią VRLA, zapewniający 1700 cykli lub do 12 lat pracy buforowej. Żelowa technologia zapewnia większą stabilność w ekstremalnych
    warunkach.
  • Technologia: Żelowe akumulatory, gdzie elektrolit jest w formie żelu, co dodatkowo zwiększa
    bezpieczeństwo i trwałość.
  • Zastosowanie: Świetny wybór do aplikacji wymagających dużej stabilności i pracy w trudnych warunkach, jak systemy solarne, zasilacze awaryjne, medyczne urządzenia przenośne.
  • Dobór: Akumulatory żelowe są idealne do zadań wymagających dużej stabilności w szerokim zakresie temperatur i środowisk.
  • Charakterystyka: Najnowocześniejsze akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LifePO4),
    które oferują znacznie większą wydajność w porównaniu z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi. Przeznaczone do pracy przez ponad 15 lat z możliwością wykonania aż 12,000 cykli przy 30% rozładowaniu.
  • Technologia: Litowa (LifePO4) z inteligentnym systemem BMS (Battery Management System), który zarządza ładowaniem, monitoruje bezpieczeństwo i wydajność.
  • Zastosowanie: Aplikacje o najwyższych wymaganiach, takie jak systemy rezerwowe, instalacje
    fotowoltaiczne, echosondy, silniki elektryczne, pojazdy elektryczne, zaawansowane systemy zasilania mobilnego, kampery, jachty, przyczepy.
  • Dobór: Idealny wybór dla użytkowników, którzy wymagają długowieczności, lekkiej konstrukcji,
    szybkiego ładowania oraz wysokiej liczby cykli ładowania i rozładowania. Sprawdza się idealnie jako akumulator napędowy lub hotelowy w łodziach, jachtach, kamperach lub przyczepach kempingowych.
  • AGM (Absorbent Glass Mat): W tej technologii elektrolit jest wchłonięty w specjalne maty szklane, co umożliwia szczelność akumulatora i zabezpiecza przed wyciekami. AGM
    charakteryzują się dobrą wydajnością w aplikacjach o wysokim poborze mocy,
    ale ich żywotność jest ograniczona w porównaniu do akumulatorów litowych.
  • Żelowe: Elektrolit w formie żelu zapewnia lepszą odporność na wibracje, większą stabilność i dłuższą żywotność niż AGM, szczególnie w trudnych warunkach.
  • LifePO4 (Litowo-żelazowo-fosforanowe): Najbardziej zaawansowana technologia w
    akumulatorach. Charakteryzuje się niską wagą, wysoką liczbą cykli ładowania (nawet 12,000), szybszym ładowaniem oraz inteligentnym systemem zarządzania BMS.
  • Określ aplikację: Zastanów się, czy akumulator będzie używany w systemie podtrzymania zasilania (UPS), instalacji solarnej, pojazdach elektrycznych, czy systemach oświetlenia awaryjnego. Przy konieczności łączenia akumulatorów, pamiętaj że do podłączenia szeregowego lub równoległego, akumulatory zawsze muszą być takie same.
  • Wymagania cykli i żywotności: Jeśli potrzebujesz długotrwałej pracy bez wymiany, seria LTH LifePO4 będzie najlepszym wyborem. W przypadku aplikacji wymagających umiarkowanej
    trwałości, serie LTC i LTG sprawdzą się świetnie.
  • Warunki środowiskowe: Do pracy w ekstremalnych warunkach wybierz akumulatory żelowe (seria LTG), które oferują stabilność w wysokich temperaturach i środowiskach
    narażonych na wibracje.
  • Wydajność i koszt: Akumulatory litowe są najwydajniejsze, ale droższe. Jeśli budżet jest
    ograniczony, seria LT lub LTL może być bardziej opłacalnym rozwiązaniem,
    oferując dobre parametry za niższą cenę.
  • Ładowanie:  Akumulatory Leaftron należy ładować dedykowaną ładowarką, nie wolno używać prostownika czy alternatora z silnika spalinowego. Posiadamy ładowarki podłączane do prądu, ładowarki solarne oraz tzw DC to DC. Ładowarka DC to DC umożliwia ładowanie akumulatora z innego akumulatora, jest to jedyny sposób aby ładować akumulator specjalistyczny przy użyciu alternatora z silnika spalinowego. Alternator ładuje akumulator rozruchowy, ładowarka DC to DC ładuje akumulator specjalistyczny.

Masz pytania? Zadzwoń i skorzystaj z pomocy doradcy.